2016.10.17 Articole

79% dintre utilizatorii de dispozitive mobile din România îşi gestionează banii şi plătesc prin intermediul acestora

Numărul consumatorilor din Europa care utilizează în mod regulat un dispozitiv mobil – smartphone, tabletă sau wearable – pentru a plăti bunuri şi servicii s-a triplat în ultimul an, de la 18% la 54%, potrivit studiului Visa „Plăţile digitale în 2016”.

Studiul, realizat în rândul a peste 36.000 de consumatori online din 19 ţări europene, arată o schimbare radicală în ceea ce priveşte adoptarea plăţilor digitale de către consumatori în ultimele 12 luni. 38% dintre participanţii la studiu declarau anul trecut că nu au utilizat niciodată un dispozitiv mobil pentru a face plăţi şi nici nu intenţionau. În prezent, numărul acestora a scăzut la 12%.

Cine sunt şi ce cumpără?

Primele zece ţări în care plăţile mobile1 sunt cel mai răspândite se încadrează în două categorii: pieţe în curs de dezvoltare, cum ar fi Turcia şi România, care au renunţat la metodele de plată tradiţionale pentru a adopta mai rapid noile tehnologii; şi pieţe dezvoltate – în special ţările nordice – care adoptă noile tehnologii în ritmuri diferite.

În România, opt din zece utilizatori de dispozitive mobile (79%) efectuează plăţi sau îşi gestionează banii cu ajutorul acestora. Peste jumătate dintre aceştia (57%) achiziţionează bunuri de mare valoare, cum ar fi produse electronice sau vacanţe, iar aproape două treimi (64%) îşi plătesc facturile de pe dipozitive mobile.

visa1

Interesant este faptul că persoanele care efectueazăplăţi mobile spun că se simt la fel de confortabil când fac achiziţii importante de pe dispozitivele mobile ca atunci când fac plăţicurente, de mică valoare.

Serviciile de mobile banking sunt în creştere

Acelaşi studiu arată o creştere a utilizării serviciilor de mobile banking în rândul tuturor categoriilor de vârstă. În premieră, mai bine de jumătate dintre respondenţii europeni de toate vârstele utilizează servicii de mobile banking. Chiar dacă generaţia „Millennials” rămâne cea mai receptivă grupă de vârstă, celelalte categorii vin rapid din urmă. Cea mai mare rată de creştere,de 33%, se înregistrează în rândul celor de 55-64 de ani, în timp ce generaţia „Millennials” cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani prezintă o rată de creştere de 24%.

visa2

În Europa, tot mai multe persoane utilizează serviciile de mobile bankingpentru a ţine evidenţa cheltuielilor şi a obligaţiilor financiare– două cincimi dintre respondenţi (41%) declară că îşi verifică frecvent soldul, online sau prin aplicaţii bancare, de pe dispozitive mobile.

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.