2020.06.23 Blog

Alina Făniță, PKF Finconta: Transformarea digitală a serviciilor de audit

Sub impactul tehnologiei, industriile din lumea întreagă se transformă mai repede decât oricând. Ceea ce părea rupt din filmele Sci-Fi la începutul anilor 2000 devine realitate în prezent. Dincolo de avantajele evidente pe care exploatarea datelor le oferă, sunt exprimate tot mai multe reticențe în ce privește felul în care acestea sunt analizate, utilizate și stocate.

Avantajele digitalizării

Funcția de audit trece printr-un proces de transformare revoluționar. Accesul la informație, fluidizarea proceselor, informația și analiza de calitate consolidează încrederea piețelor de capital în valoarea opiniei de audit. Automatizarea facilitează eliminarea activităților manuale lăsând timp auditorilor să se ocupe de chestiunile care contează cel mai mult.

Dispunând de o cantitate uriașă de date și de cele mai performanțe instrumente de analiză și vizualizare, auditorii pot să identifice și să răspundă riscurilor potențiale, pot vedea tendințe și tipare care nu ar fi vizibile printr-o abordare statistică de eșantionare.

Securitatea informațiilor și sistemelor

Cu toate acestea există încă aspecte care este trebuie să fie rezolvate pentru implementarea automatizării în funcția de audit. Cel mai ilustrativ exemplu se referă la încrederea în securitatea și integritatea datelor. Atunci când furnizează infiormație auditorilor, companiile vor să se asigure că informația e pe mâine bune și că e utilizată în condiții de securitate maximă. De aceea echipa de audit și compania care furnizează aceste servicii trebuie să folosească sisteme de securitate avansată pentru a le proteja împotriva atacurilor cibernetice.

Este, așadar, foarte important pentru auditori dar și pentru clienții acestora să investească în tehnologie ca să consolideze încrederea reciprocă în calitatea informației obținute, dar și în securitatea acesteia.

Rolul auditorului rămâne esențial

Cu toată tehnologizarea funcției de audit la care asistăm și care s-a intensificat în ultimii ani, aceasta profesie nu va fi dominată de mașinile inteligente. Va fi în continuare nevoie de gândirea critică, evaluarea, experiența și cunoașterea industriei clientului. Numai așa se va produce o înțelegere aprofundată a proceselor de audit ce va facilita buna integrare a tehnologiei în zonele cu cel mai mare impact.

Automatizarea nu înlocuiește auditorul, ci îi crește eficiența și calitatea muncii aducând valoare pentru toți factorii implicați. Este important să menținem un bun echilibru între principiile profesiei și impactul tehnologiei. Atunci când competența și experiența auditorilor sunt completate de eficiența tehnologiei, opinia de audit este și mai relevantă prin valoarea pe care o aduce pentru compania client.

În concluzie

Automatizarea proceselor, analiza datelor, inteligența artificială, tehnologia blockchain vor continua să joace un rol important în transformarea modului de derulare procesului de audit. Tehnologia nu este nici pe departe soluția perfectă pentru rezolvarea provocărilor actuale din această profesie, însă este rampa de lansare a oportunităților sale viitoare.

Ca toate poveștile transformaționale, digitalizarea misiunilor de audit pune tehnologia în rol de catalizator care să conducă la actualizarea proceselor care îmbunătățesc calitatea și cresc eficiența. Este, de asemenea, un element importat care va ajuta să se schimbe accentul procesul de audit de la o abordare retrospectivă la una care este prospectivă, care să ofere perspective mult mai profunde de business clienților.         

[divider height=”30″ line=”1″]

 Autor: Alina Făniță, Partener, PKF Finconta

[divider height=”30″ line=”1″]

Citește și:

Un salariu minim decent – o nouă politică a Uniunii Europene

Alina Andrei, Cabot Transfer Pricing: Investiți în România – o perspectivă fiscală

Studiu EY: Sectorul energiei regenerabile dă semne că-și revine rapid, în pofida impactului COVID-19

Sănătatea și bunăstarea ocupanților în clădirile de birouri

Gabriela Streza, Valoria: Digitalizarea, un element esențial în vânzările B2B

Florentina Șușnea, PKF Finconta: Cele 5 calități ale liderului, necesare în economia afectată de pandemie

Noua normalitate: audit și consultanță la distanță în economia post-COVID

Studiu EY: Liderii de business privesc dincolo de criză și configurează noi planuri de fuziuni și achiziții


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/

[divider height=”30″ line=”1″]

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.