Cladire de birouri 2019.11.28 Blog

Cele 3 principii ale excelenței în management

În era eficienței, excelența operațională este cheia succesului în mediul de afaceri. Companii mari din industrii cu venituri importante nu își valorifică corect potențialul de creștere. De aceea, definirea proceselor operaționale de tip „Comandă ca să Plătești”, „Investește ca să Recuperezi” sau „Dezvoltă ca să Lansezi” este decisivă.

Deși aceste combinații de cuvinte dau impresia unei înțelegeri clare, ușor de intuit, de cele mai multe ori când sunt întrebați despre managementul proceselor, managerii fie nu știu să le explice, fie fac stop-cadru doar pe unele etape dintr-un proces. Ceea ce le este comun mai tuturor managerilor este abordarea proceselor operaționale pe direcția companie -> mediu extern, dar nu și pe direcția mediu extern -> companie.

Excelența în management are garanția atingerii ei dacă respectă aceste trei principii:

  1. Echilibrarea abordării prea centrată pe perspectiva internă și lipsa de focus pe ceea ce se întâmplă în mediul exterior companiei în managementul performanței. Adică includerea perspectivei externe asupra business-ului din partea factorilor externi implicați. Luarea în considerare a contribuției și cerințelor fiecăruia dintre acești factori implicați și a dinamicii pieței marchează o schimbare importantă față de managementul tradițional al performanței centrat mai mult pe înțelegerea doar a performanței interne.
  2. Alinierea proceselor de management cu misiunea și valorile companiei. Deoarece procesele de management sunt strategice, financiare și operaționale, cheia succesului este alinierea acestor procese la diferite niveluri, precum și transversal pe departamente. Rezultatele excelente vin numai din executarea perfectă a planului și necesitatea conectării întregului set de procese de management. Managementul tradițional al performanței tratează deseori activități de gestionare, cum ar fi planificarea, bugetarea, prognoza, raportarea și analiza în mod izolat, ceea ce conduce la ineficiențe.
  3. Recunoașterea faptului că, pentru a crea o organizație în care invățarea este agilă, buclele de feedback dintre procesele de management sunt vitale. Acest feedback permite companiilor să identifice rapid schimbările, să evalueze impactul acestora asupra planurilor lor și să găsească rapid modalități alternative de abordare a obiectivelor lor. Aceste bucle de feedback ar trebui să cuprindă indicatorii de performanță optimi pe nivelurile operaționale, financiare și strategice.

Strategiile de afaceri trăiesc și mor dacă o companie performează. Cunoștințele, strategiile și planurile rămân teoretice dacă cineva nu le pune în acțiune – și nu le monitorizează pentru a vedea cum funcționează. Dar managementul performanței trebuie să facă mai mult decât să monitorizeze fiecare proces. Trebuie să suprapună diferitele arii de activitate și să creeze o perspectiva asupra relației de cauzalitate dintre activitățile fiecărui rol și departament. Informațiile disparate prezintă unul dintre obstacolele principale pentru succesul managementului performanței.

Strategiile de gestionare a datelor sunt esențiale. Pentru a depăși această problemă, responsabilii în managementul performanței implementează strategiile de gestionare a datelor, asfel încât toate departamentele să utilizeze instrumente corelate cu activitatea lor, dar și cu procesele cheie pentru performanța companiei. Procedând astfel, companiile obțin o mai bună vizibilitate a proceselor de afaceri și își crește capacitatea de a urmări și gestiona în mod proactiv factorii de creștere a veniturilor, scăderea costurilor și aprecirea valorii acționarilor.

Orientarea către client a organizaţiei, ca principiu al managementului calităţii, se concretizează prin stabilirea obiectivelor calităţii şi adoptarea strategiilor adecvate pentru asigurarea avantajelor concurenţiale – diferenţierea şi controlarea costului. În acest scop, prin abordarea bazată pe proces a activităţilor organizaţiei se defineşte lanţul valoric a cărui analiză permite evidenţierea modalităţilor în care organizaţia poate realiza pentru clienţii săi produse şi servicii mai „valoroase” decât ale concurenţilor.

Alina Făniță

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Alina Făniță, CEO , PKF Finconta

[divider height=”30″ line=”1″]

Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.