2016.10.13 Blog

Companiile puternice la nivel mondial sunt cele care schimbă lumea

BusinessMark, în parteneriat cu Biroul Cannes Lions România, a organizat o nouă ediție SMART MARKETING, eveniment care a avut loc pe 10 -11 octombrie 2016, la Hotel InterContinental, din București.

În prima zi a evenimentului, discuțiile s-au concentrat în jurul ideii de AUTENTICITATE, accentuând importanța unei abordări centrate pe ”veritabil” în construirea strategiei de marketing.

Specialiștii în domeniu care au participat la prima sesiune de discuții sunt: LUCIA ANTAL, Marketing Director, PRO TV, SABINA ȘTIRB, Corporate & Public Affairs Manager Samsung Electronics Europa de Sud-Est, ADRIAN CHEREJI, Head of Marketing & Communication, UNTOLD Festival, ALEXANDRU BOGDAN, Marketing Director, Băneasa Shopping City, ELENA BADEA, Partner & Senior Consultant, Sfera Business și LIGIA ROȘU, Marketing Manager, Austral Trade.

LUCIA ANTAL, Marketing Director, PRO TV, a deschis discuțiile primei zile și a vorbit despre autenticitatea în televiziune.

”Conținutul este cel care ne ghidează pe toți în ultima vreme. Avem conținut scris, audio și video. Desigur, preferatul este cel video pentru că le are pe toate. Este foarte fain să lucrezi în televiziune pentru că aici ai cel mai mult conținut video. Totuși, ne confruntăm cu provocări pentru că lumea nu mai are răbdare să stea acasă să se uite la TV ci are foarte multe dispozitive de pe care accesează informația. Oamenii nu mai sunt atât de ușor de prins ca pe vremuri. Acum oamenii se pot uita la televizor în metrou sau la birou. Consumatorul este mult mai pretențios și vrea content oriunde și oricând. Vrea să interacționeze cu conținutul pe care îl vizualizează”, a explicat LUCIA ANTAL.

Ea a punctat care sunt factorii care constituie succesul în prezent în materie de marketing.

”Prima metodă de marketing pe care am cunoscut-o în copilărie a fost lauda. Apoi avem o metodă care funcționează de peste 2000 de ani: din gură în gură, deși multă vreme am considerat că asta nu înseamnă marketing. Concluzia la care am ajuns este că pentru a avea succes trebuie să ai: multă creativitate și conținut, behind de scenes – adică autenticitate, engagement și social TV. Să fii autentic înseamnă să fii uman. Autenticitate înseamnă transparență, onestitate, limbaj și context familiar. Marketingul este perceput de toată lumea ca fiind înșelător. De aceea suntem transparenți și încercăm să arătăm cât mai mult din ceea ce poate fi arătat publicului”, a explicat LUCIA ANTAL.

ADRIAN CHEREJI, Head of Marketing & Communication, UNTOLD Festival, a vorbit despre particularitățile care au asigurat succesul internațional al festivalului.

”Cel mai important este cum am gândit noi poziționarea festivalului. A fost o provocare să dăm autenticitate acestui festival în condițiile în care există foarte multe cu tradiție în Europa. Am încercat să-l diferențiem. UNTOLD este singurul festival, cel puțin din Europa, care se desfășoară în mijlocul unui oraș. Astfel a devenit o atracție conexă cu celelalte obiective pe care le are Cluj-Napoca. Acest festival acaparează un oraș întreg. Am încercat să aducem lucruri diferite. Am avut curajul să facem cel mai mare festival din România, care reușește să strângă în fiecare zi peste 60.000 de oameni. În acest an, în a treia zi, am avut peste 80.000 de oameni”, a declarat ADRIAN CHEREJI.

În echipa UNTOLD, media de vârstă este de 29-30 de ani.

”Suntem foarte tineri și a trebuit să convingem multă lume să aibă încredere în noi. Am fost răbdători și perseverenți și asta a dat rezultate. Am obținut după prima ediție titlul de cel mai bun festival din Europa. Un alt factor de succes a fost parteneriatul cu PRO TV pentru că nu ne-am axat pe un canal de muzică. Am reușit să creăm un conținut relevant și pentru audiența lor”, a afirmat ADRIAN CHEREJI.

Campaniile de PR ale festivalului au fost de asemenea foarte creative și cu impact social.

”Am realizat o campania de PR prin care am încercat să responsabilizăm liceenii referitor la examenul de maturitate care îi aștepta. În acea perioadă erau anunțate rezultatele dezastruoase la simularea de BAC. Atunci am lansat provocarea că dacă iei 10 la Bac, vii gratuit la UNTOLD. Cei care au promovat bacul au venit cu reducere la fesitval. Orice informație referitoare la Bac este preluată foarte bine în perioada respectivă și așa a beneficiat de promovare campania noastră de PR. Investiția a fost minimă. Totuși, în urma sa 2000 de abonamente au fost date în total, abondamentele cu reducere au adus circa 60.000 de euro”, a explicat ADRIAN CHEREJI.

O altă campanie creativă a realizată de echipa sa a fost „Plătește intrarea la UNTOLD Festival donând sânge”.

SABINA ȘTIRB, Corporate & Public Affairs Manager Samsung Electronics Europa de Sud-Est, a vorbit despre campania pe care compania a lansat-o în luna septembrie, o campanie dedicată artiștilor asociată cu personalitatea lui George Enescu – ”Susținem simfonia viitorului”.

” Samsung nu este o companie care doar lansează produse ci una care crede foarte mult în oameni. De aceea ne-am dorit să ajutăm 5 tineri artiști români să înceapă o carieră internațională. „Susținem simfonia viitorului” urmărește să afle cine este viitorul Enescu. Pentru această campanie am ales mai multe canale de promovare pe radio și pe online. A trebuit să ducem campania pe toate canalele de marketing obligatorii. Campania s-a lansat de trei săptămâni, dar dorim să audă toată lumea despre ea cât mai curând. Credem că este foarte important pentru generațiile viitoare să aibă personalități la care să se raporteze”, a afirmat SABINA ȘTIRB.

ALEXANDRU BOGDAN, Marketing Director, Băneasa Shopping City, a făcut o paralelă între autenticitate și modă.

”Statutul nu mai este un lucru tangibil. Autenticitatea este influențată și de mediul înconjurător. Autenticitatea depinde și de ochiul privitorului și trebuie să aibă ceva real ca fundament. În funcție de subiect, autenticitatea are nevoie de schimbare, dar dacă ne uităm la David Bowie putem spune că autenticitatea poate să rămână la fel în timp”, a declarat ALEXANDRU BOGDAN.

El a vorbit despre un proiect al companiei menit să aducă muzica clasică în inima românilor. Astfel, au realizat cea mai mare cutie muzicală din lume cu piese LEGO la care clienții au putut adăuga piese.

”Vrem să articulăm clar și răspicat că It is all about fashion. Moda nu înseamnă numai acele accesorii pe care le purtăm ci exteriorizarea trăirilor din fiecare zi”, a declarat ALEXANDRU BOGDAN.

Băneasa Shopping City are de asemenea o campanile intitulată „Register the emotions in the name of fashion”. Aparatul înregistrează bătăile inimii iar participanții primesc un tricou imprimat cu graficul rezultat.

”Vedeți o prăpastie între client și marketing? Cât timp va mai funcționa marketingul tradițional? Pe ce canale putem comunica eficient cu cei care ne cunosc sau nu încă brandul, produsele și serviciile? Marketingul a început în piața orașului acolo unde fiecare își prezenta produsele. S-a mutat apoi în: presa scrisă, radio, TV, internet. Promovarea s-a transformat puternic. Ideea este cum construim o punte către noul tip de consumator – consumatorul digital? Această punte trebuie să fie autentică și stabilă în aceste vremuri volatile. Singurul loc unde ne întâlnim cu toții este reprezentant de valori. Când toate sunt într-o continuă mișcare singura zona de stabilitate este zona valorilor”, a declarat ELENA BADEA, Partner & Senior Consultant, Sfera Business.

”Încrederea este cea care favoizează decizia de cumpărare. Ea trebuie să fie validată din surse care nu sunt ale comunicatorului. Decizia de cumpărare este bazată în proporție de 56-67% este bazată pe sfaturile date de prieteni și cunoștințe (n.red. Studiul Sfera Business). În România numai 21% dintre clienți sunt loiali brandului. 62% dintre consumatori se informează exclusiv online pentru a căuta produsul dorit. În acest context, pentru marketing este recomandabil să facă user generated content pentru a facilita implicarea clientului. O platformă recomandată este tintup.com. Aceasta declină ceea ce primiți la un hashtag. Este recomandat să folosiți canale de marketing care facilitează comunicarea real time: Snapchat, Vine. Un alt sfat este să se folosească platforma pentru advocacy: influitive.com. Toate acestea funcționează pentru pentru B2C nu pentru B2B. Nu sunt soluții foarte ușor de implementat dar fiți deschiși și încercați și în organizațiile mai rigide”, a concluzionat ELENA BADEA.

LIGIA ROȘU, Marketing Manager, Austral Trade, a prezentat mai multe concluzii ale studiilor efectuate în Australia, America de Nord și Regatul Unit despre autenticitatea brandurilor.

”Autenticitatea este ceva ce nu poate fi pus la îndoială. În 2010 s-a făcut un studiu în Australia și oamenii au răspuns  că un brand autentic este util, sincer, cu tradiție, cunoscut și implicat în problemele comunității. În 2013, Sean Patrick Coary nota că autenticitatea este un atribut cu o dimensiune clară temporară și spațială”, a afirmat LIGIA ROȘU.

Invitații celei de-a doua sesiuni de discuții au fost: RĂZVAN BĂRBULESCU, Channel Marketing Manager, IBM – Global Marketing Center Romania, MIRCEA TEACĂ, Consumer Healthcare Marketing Manager, Sanofi și ANDREI CHIRILĂ, Chief Marketing Officer, Fashion Days și CRISTINA IACOB, Regizor, #Selfie69.

RĂZVAN BĂRBULESCU, Channel Marketing Manager, IBM – Global Marketing Center Romania, a punctat principalele elemente ale unui brand authentic, dar și care sunt principalele realizări ale IBM, realizări care au schimbat lumea.

”IBM este fondată în 1911. Are 105 ani dar reușește să fie relevantă și în topul brandurilor pe poziție fruntașă. Domeniile în care compania este relvantă sunt: Cloud, Analytics, Mobile și Security. Dar ce înseamnă brandul în afară de logo? Brandul creează niște așteptări. Tot mediul de afaceri are așteptări de la un brand mare. Așteptarea este aceea de a primi o experiență bună și diferențiată. Această experiență bună trebuie să fie livrată  mereu. Pentru a avea un brand autentic este destul de simplă în cazul IBM și urmărim să fim o companie puternică. Sună banal, dar înseamnă să fii lider pe piețele pe care activezi. Asta depinde și de modul în care sunt alese acele piețe și de felul în care acestea evoluează. Pentru a fi lider trebuie să poți livra bine și rapid. O companie autentică nu trebuie să se ghideze numai obiectivele financiare. Companiile puternice la nivel mondial sunt cele care schimbă lumea. IBM a inventat calculatoarele, hardul, codurile de bare, benzile de pe carduri și nu numai”, a explicat RĂZVAN BĂRBULESCU.

În opinia sa, experiența bună este ceea ce își dorește orice client.

MIRCEA TEACĂ, Consumer Healthcare Marketing Manager, Sanofi

 Un brand autentic este cel care nu poate fi pus la îndoială. Este un brand reper pentru consumatori. În piața farma lucrurile stau foarte diferit pentru că la noi consumatorul este pacientul. Comunicarea directă către pacient nu este posibilă și este foarte reglementată. Orice răspuns către el trebuie să treacă pe la Asociația Medicamentului ceea ce înseamnă o lună de zile. Atunci încercăm să găsim alte căi. În primul rând ne-am gândit la ambalaj. Am lucrat foarte mult la dezvoltarea unor noi ambalaje. Sunt mult mai atractive și sperăm să aducă rezultate. Apoi încercăm să inovăm, să lansăm produse noi.

CRISTINA IACOB, Regizor, #Selfie și Producător ZAZU Film, a vorbit despre lansarea filmului și evoluția de la prima ediție până la #Selfie69.

”Selfie ca brand este un produs pentru publicul tânăr cu o prezență zilnică pe Facebook. Cu ultima variantă nu suntem deloc prezenți pe TV, suntem doar pe rețelele de socializare și online. Rezultatele sunt uimitoare am atins un public de peste 4 milioane pe Facebook. Comedia este scrisă de mine, este bazată pe emoții, cu eroi cu care publicul se identifică. #Selfie69, care abia a fost lansat, este despre: dragoste, sex, căsătorie, familie, relații și Facebook. În cinema este lansat din 16 septembrie, iar numărul de admisii este de peste 100.000”, a explicat CRISTINA IACOB.

Totalul reach-ului online a fost de 1,2 milioane de persoane pe zi.

”Pregătindu-mă pentru eveniment mi-am dat seama că este o linie foarte fină între autentic și original. Comparând însă personaje celebre din cele două categorii am ajuns la concluzia că este în regulă să te inspiri de la alții atât timp cât treci totul printr-un filtru personal. Un exemplu este celebrul dans al lui Michael Jackson, inspirat din dansatorii anilor ’50, dansatori pe care Michael i-a studiat foarte mult. Cu toate acestea, el a reușit să-și pună amprenta inconfundabilă și să ne încânte ani de-a rândul”, este de părere ANDREI CHIRILĂ, Chief Marketing Officer, Fashion Days.

Reprezentantul Fashion Days a explicat că anul trecut compania a lansat o campanie de comunicare, ceea ce nu mai făcuse de mult timp. Numele campaniei este Time to change, o campanie care îndeamnă la schimbare.

Cele două sesiuni de discuții au fost urmate de workshopul CUM POȚI IDENTIFICA OPORTUNITĂȚILE ÎN SPAȚIUL MOBILE CE POT AJUTA BRANDURILE SĂ ÎNFLOREASCĂ?, susținut de ZELIA SAKHI, Head of Creative, Mobiento, Stockholm, jurat la Cannes Lions 2016.

Evenimentul a fost organizat de BusinessMark, în parteneriat cu Cannes Lons Romania și cu sprijinul CCIFER. Partenerii evenimentului au fost: Samsung, Baneasa Shopping City, Leonidas, On Screen, Graphtec Design și Biroul de traduceri Champollion.

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.