2017.11.07 Blog

Concluziile specialiștilor la Sales & Marketing Conference, Cluj-Napoca

BusinessMark a organizat pe 31 octombrie, la Cluj-Napoca, cea de-a doua ediție a evenimentului “Sales & Marketing Conference”. Specialiștii departementelor de vânzări și marketing s-au reunit pentru o zi și au abordat principalele provocări întâmpinate în activitatea de zi cu zi, luând în calcul importanța alinierii unei viziuni strategice la nivel inter-departamental, tendințele și instrumentele utilizate de companiile lider de piață. Aceștia au împărtășit celor aproximativ 100 de participanți, noi abordări de business:

 [one_third]

[/one_third]

[one_third]

[/one_third]

[one_third]

[/one_third]

VLAD POPA – Commercial Director, L’OREAL a deschis conferința cu o întrebare: Care sunt elementele de care ai nevoie pentru a câștiga într-o lume VUCA (Volatile, Uncertian, Complex, Ambigous): de la o persoană de vânzări la un dezvoltator de afaceri. Acesta este de părere că pentru a ajunge să fii un business developer poți începe prin a a pune bazele modelului A.R.C, ce se referă la atitutdinea, relaționarea și cunoștințele unei persoane. Nu în ultimul rând, a menționat faptul că „trăim într-o lume nesigură, dar că ne putem pregăti viitorul, putem învăța din ciclicitatea istoriei, că echilibrul este esențial și abordarea personalizată necesită timp.”

MIHAI ONIGA – Branch Manager, BUSINESS LEASE a discutat despre avantajele mobilității electrice: „În fiecare industrie există un <ce urmează>. De ce electric? Acesta a menționat câteva dintre beneficii: 18 piese mobile la mașinile electrice versus 2000+ la mașinile cu combustie, prețul de achiziție se va apropia tot mai mult de cel al mașinilor cu combustie, cheltuiala pe 100 km de aproximativ 6 RON (indicativ), suport de la autorități prin: subvenții la achiziții, parcare gratuită, acces pe benzile prioritare de transport în comun, exceptare de la plata taxelor de înregistrare, de poluare sau de drum, flexibilitate la reîncărcare, tehnologie avansată privind autonomia și durata de funcționare a bateriilor.”

ALEXANDRU CHIRIȚĂ – Country Sales Director Romania & Moldova, ROBERT BOSCH consideră că viitorul înseamnă agilitate și, la fel ca un antevorbitor, aduce în discuție modelul VUCA (volatilitate – viziune, incertitudine – înțelegere, complexitate – claritate, ambiguitate – agilitate). Pe parcursul prezentării completează faptul că „ne adapătm schimbărilor și le modelăm, rapid și în mod continuu, mai rapid decât piața sau competiția, având ca punct central consumatorul.” Încheie prezentarea prin a enumera câteva principii pentru noua organizație de vânzări: (1) Specializare – Expertize și abilități multiple, (2) Responsabilitate și scopuri identice – Targeturi identice în cadrul Business Unit-ului, (3) Simplificare – Complexitate redusă, portofoliu de produse optimizat, (4) Empowerment – Decizii rapide și directe cu influență în vânzări, (5) Orientare către utilizator – Indiferent de canalul de distribuție.

[one_second]

[/one_second]

[one_second]

[/one_second]

Invitatul special al primei sesiuni a fost PABLO FERREIROS BENNETT – PhD in Marketing, Sales & Marketing Expert, International Speaker & Advisor, care a început prezentarea cu o întrebare: ce îl face pe un brand să fie magnetic în era prosumerilor, acei consumatori de online, proactivi, care influențează activitatea brand-urilor? Pe timpul prezentării a discuta despre adaptarea companiilor la transformarea digitală, neuromarketing și a oferit câteva exemple de strategii de consolidare a brandurilor.

[one_third]

[/one_third]

[one_third]

[/one_third]

[one_third]

[/one_third]

Cea de-a doua sesiune a debutat cu prezentarea lui RĂZVAN NANULESCU – Marketing Lead, Central Eastern Europe, SANOFI. Tema abordată a fost Provocări în colaborarea transversală: integrare sau sincronizare?, iar principalele subiecte tratate au fost: cultura organizațională (misiune, viziune și valori), structura organizației, resursa umană și echitatea. În final, Răzvan Nanunlescu a conturat o piramidă ce are în vedere atât individul, cât și organizația și a subliniat trei elemente importante care le conectează: curiozitatea, adaptabilitatea și echitatea.

CRISTINA URCAN – Marketing Manager, SUPREMIA GRUP member of SOLINA GROUP a continuat discuțiile și a abordat câteva teme de interes pentru specialiștii prezenți la conferință: B2B Ecosystem – Factori de decizie, chestionare de evaluare a gradului de satisfacție a clienților – pentru o colaborare reciproc avantajoasă, B2B Social Media – Content Marketing, experiența clientului cu noi – atașamentul emoțional. Cristina Urcan a încheiat prezentarea cu afirmația lui Seth Godin, un specialist cunoscut în marketing și branding: „Să faci promisiuni și să te asiguri că le îndeplinești este o cale bună pentru a construi un brand.”

În continuare, EDUARD MĂCĂRESCU – National Sales & Marketing Manager, MAKITA ROMÂNIA a prezentat Marketingul din perspectiva japoneză. A început de la premiza că: nu există adevăr absolut, nu există niciodată o singură cale, niciun drum nu este greșit și amenințările pot deveni oportunități. Crede că există câteva aspecte care contează cu adevărat și acelea sunt: satisfacția clientului, calitatea serviciilor, cum se face ceva nu doar ce se face. La finalul prezentării, Eduard Măcărescu a declarat că „firmele japoneze au succes împingând la extrem idei simple, de bază. Ele cred că atuurile sunt: calitatea, fiabilitatea, inovația și serviciile.”

CRISTINA AVRAM – Brands & Communication Marketing Manager, FABRYO CORPORATION a oferit un nou punct de vedere asupra strategiilor de marketing. Aceasta crede că o strategie aplicată corect are efecte directe în vânzări și în consolidarea brand-ului, iar acest lucru este susținut de evoluția brand-urilor pe care le gestionează. Prezentarea Cristinei Avram s-a conturat pe ideea că inovația te diferențiază. Mai mult, aceasta afirmă că „inovația menține un brand tânăr și contemporan, creează valoare adăugată, răspunde nevoilor oamenilor.” Pentru a oferi un răspuns la întrebarea cum integrăm strategic inovația astfel încât să susțină brand-ul, a prezentat un studiu de caz pornind de la brand-ul Savana – liderul pieței de vopsele decorative din România.

[one_second]

[/one_second]

[one_second]

[/one_second]

STUART HARDY – Director of Executive Education, Berlin School of Creative Leadership, cel de-al doilea invitat special al conferinței, a abordat o tematică cu rezonanță internațională Ecosystem thinking to drive Value. Care este motivul pentru a fi eficient în lumea VUCA? Pe scurt, este vorba despre încredere, determinate de fiabilitate, credibilitate și apropierea față de brand.

[one_second]

[/one_second]

[one_second]

[/one_second]

Specialiștii în vânzări și marketing au avut parte de un workshop bazat pe simularea de business SIMSALES oferit de reprezentanții Evolutiv Consultants Network. CEZAR GUMENI – Senior consultant și trainer și GHEORGHE ȘTEFĂNESCU – Senior trainer au format echipe de lucru și prin activități practice au găsit răspunsuri la întrebări precum: Cum să creștem vânzările?, Cum să obținem maximul de impact cu resursele aflate la dispoziție?, Cum să asigurăm o foarte bună reputație? și cum să fidelizăm clienții?

Evenimentul „Sales & Marketing Conference” a fost organizat de BusinessMark alături de: Evolutiv Consultants Network, AVIS, Institutul de Marketing, DWNT, Business Ladies Club și Plantăm fapte bune în România. Radioul principal a fost KISS FM.

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.