2015.10.02 Blog

Creativitatea reprezintă acrobațiile care pot schimba lumea

BusinessMark, în parteneriat cu Biroul Cannes Lions Romania, a organizat evenimentul SMART MARKETING, care s-a desfășurat în zilele de 30 septembrie și 1 octombrie 2015 la Hotel Radisson Blu din București.

SMART MARKETING a reunit speakeri de renume pentru a oferi tips&tricks și studii de caz utile oricărui profesionist din domeniu.

ZIUA 2 – Cannes for Clients a fost organizată în parteneriat cu CANNES LIONS ROMANIA și a fost moderată de Teodora Migdalovici, Ambasador Cannes Lions, România, fondator al The Alternative School for Creative Thinking. Prezentările au fost urmate de un Workshop susținut de Oracle.

SESIUNEA I ”EFICIENȚĂ ȘI INOVAȚIE” Primul modul i-a avut ca speakeri pe Corina Bernschutz, Innovation Lama, Bernschutz & Co și Mihai Fetcu, Creative Director, Geometry.

”Marea upgradare individuală este presiunea socială a reinventării. Degeaba faceți promoții peste promoții. Nu este vorba numai despre preț sau despre o criză care o să treacă. Nu mai așteptați ca lucrurile să revină la ceea ce au fost. Cred că este timpul să ne obișnuim cu gândul că această criza nu o să treacă pentru că nu este numai economică, ci este o criză a valorilor, a credințelor, a businessului, o criză la nivel individual. Este o realitate care ne îndepărtează de modelul de business anteriror și de premisele anterioare cu care s-au creat brand-urile. Oamenii din vânat, din ținte, se transformă în vânători. Se transformă din manipulați în anticonsumatori, din spectatori, în vedete. Aceasta este realitatea oamenilor care preiau controlul. Oamenii își recuperează puterea individuală”, a declarat Corina Bernschutz, Innovation Lama, Bernschutz & Co.

”De aceea este important să puneți problema foarte corect. Noua realitate este cea în care oamenii evadează și sunt cei mai importanți. Perspectiva noii realități este: ce pot eu, brandul, să fac pentru tine din ceea ce te face fericit? Asta înseamnă și că brandul știe ce te face fericit. Trebuie să ne dăm un reset, nouă ca branduri”, a mai precizat Corina Bernschutz.

”Eficiența este o combinație între partea de brand și latura umană. Brand experience înseamnă o experiență pe care o oferi clientului și care este relevantă pentru el. Oamenii nu au niciun fel de pasiune pentru brand-uri, nu le iubesc. Ei vor numai atenția brandului”, a afirmat Mihai Fetcu, Creative Director, Geometry.

 Potrivit acestuia, dacă reclamele nu sunt entertaining reprezintă o pierdere pentru brand.

 Modulul 2. Arta Inovației a fost susținut de Jorg Riommi, Chief Creative Officer, Publicis și Mihaela Păduraru, Business Development Director, Media Concept Store/ Produsul Anului, în dialog cu Celina Condorovici, Senior Brand Manager, Albalact.

 ”Creativitatea este despre evoluție și progres. Inovația este forța care conduce businessul spre succes. Creativitatea este de asemenea cel mai valoros lucru al businessului. Creativitatea reprezintă acrobațiile care pot schimba lumea. Fără noutăți majoritatea dintre noi nici nu am putea avea un job”, este de părere Jorg Riommi, Chief Creative Officer, Publicis.

 Mihaela Păduraru, Business Development Director, Media Concept Store/ Produsul Anului, a vorbit despre produsele care se pot înscrie în competiție. În primul rând, produsele concurente trebuie să inoveze. Ea a menționat câtiva dintre câștigorii acestui an: H&E Reinert – cu Martinel, Coca Cola cu Cappy Pulpy și Albalact cu ZUZU.

 Celina Condorovici, Senior Brand Manager, Albalact, a vorbit despre inovația care le-a adus premiul ”Produsul anului”.

 ”Când ne gândim la inovație probabil că imediat ne vin în minte noile tehnologii. Asta pentru că trăim într-o societate dinamică, care dă ritmul inovației. În ceea ce ne privește, am făcut o cercetare înainte de a lansa noul ambalaj Albalact, care a inclus chiar și măsurarea ușii frigiderelor. Am câștigat premiul produsul anului pentru acesta. Ambalajul este reușit. Nu este prima oară când compania face o astfel de mișcare. În 2006, ZUZU a lansat laptele proaspăt la cutie de carton. Atunci piața era dominată de laptele proaspăt la pungă. Inovația de atunci a adus ZUZU poziția de lider în piața de lapte”, a declarat Celina Condorovici.

 ”Consumatorii de lapte puneau în cos o cutie/ pet maxim două. Astfel, media pe achiziție a fost de 1,8 litri de lapte. De aceea, noul ambalaj are această capacitate. Am identificat și o nouă categorie de consumatori, care iubesc laptele și nu au timp să îl consume. Pentru ei am făcut ambalajul de 0,5 litri. ZUZU a lansat în premieră în România bidonul de plastic cu mâner. Am urmărit să atragem noi clienți prin aceste schimbări și am reușit asta”, a mai precizat Celina Condorovici.

 SESIUNEA II

MODUL 3. DESIGN. TRENDURI ÎN DESIGN VIA CANNES LIONS 2015 a fost susținut de Vlad Tomei și Mihai Gheorghe, Super Something, singurul birou de creatie din Romania calificat pe shortlist la Cannes, categoria Design, in 2015.

 Aceștia au prezentat succesul proiectului ”În fața blocului – cartea jocurilor generației cu cheia la gât!”. Produsul s-a chemat carte și apoi a devenit carte-obiect. În Faţa Blocului e o carte pentru oameni mari, dar mai ales pentru copii. Ea a fost gândită ca un ajutor pentru cei mari, care vor să le arate celor mici cum se jucau şi ei la rândul lor, când erau mici. De aceea, fiecare joc are “cartolina” lui individuală, iar paginile nu sunt legate între ele: ca să poată fi scoase şi luate afară, la joacă.

 ”Am crezut foarte mult în acest proiect. Este o modalitate de a aduce împreună oameni foarte diferiți. Am avut free PR. Am vândut aproape 6.000 de exemplare. Intrăm în al treilea tiraj acum. Am avut acces cu ea și în alte locuri decât librariile”, a declarat Vlad.

 ”Ne-am dorit un produs care să poată fi luat efectiv la joacă. De aceea, nu am vrut să fie o carte obișnuită”, a completat Mihai.

 Aceștia au vorbit și despre proiectul ”Caravana de joacă” prin intermediul căruia vor învăța copiii din școli să se joace afară.

 MODUL 4. PR CREATIV. TRENDURI ÎN PR VIA CANNES LIONS 2015 a fost susținut de Alina Damaschin, Creative Leader & Head of Consumer PR, Rogalski Damaschin PR, fost jurat român la Eurobest.

 Alina Damaschin, Creative Leader & Head of Consumer PR, Rogalski Damaschin PR a prezentat Festivalul Cannes Lions 2015 în cifre:

92 de țări înscrise, înscrierile la PR au crescut cu 43% până la 1962. În 2015, 43 de premii au fost luate de agențiile de PR sau de proiecte făcute în colaborare cu acestea.

 ”Anul acesta a fost important faptul că PR-ul a fost prioritizat. La Cannes Lions câștigă noutatea/originalitatea ideii. Încrederea este câștigată prin influență și autenticitate. Câteva dintre temele abordate anul acesta au fost: girl power, protecția mediului, protecția socială (arme) etc.”, a declarat Alina Damaschin.

 Potrivit acesteia, agenția pe care o reprezintă a luat primul Aur al României pentru PR la Cannes pentru campania de încurajare a donațiilor de sânge făcută de împreună cu clientul Antena 1, Donează roşu pentru România. În urma acestei campanii, donațiile de sânge au crescut cu 80%, iar fondurile alocate de minister pentru asta, cu 300%.

 MODUL 5. CYBER-CREATIVTIATE. TRENDURI ÎN GÂNDIREA DIGITALĂ CU IMAPCT ÎN VÂNZĂRI, FIDELIZARE ȘI RETENȚIE DE CLIENT a fost susținut de Filip Gonzacenco și Silvia Gradinaru, Ogilvy, veterani The Alternative School for Creative Thinking și Laurențiu Dumitrescu, Managing Partner, Digital Star, cea mai premiată agenție de creație digitală din România.

 ”Au fost exemple la Cannes de campanii premiate care au început în digital și au ajuns la radio. De asemenea, am văzut combinații digital și outdoor, de digital și film. Avem produse digitale care au luat premii la categorii ale mediilor clasice”, au precizat Filip Gonzacenco și Silvia Gradinaru, Ogilvy, veterani The Alternative School for Creative Thinking.

 Laurențiu Dumitrescu, Managing Partner, Digital Star, a prezentat două campanii video de succes pentru promovare unor produse Lenovo.

 ”Clipul pentru Lenovo yoga a atins 50.000 de view-uri în câteva zile fără vreo campanie de media. 90% dintre cei care au deschis clipul l-au văzut până la final chiar dacă au peste 30 de secunde. Dacă au conținut interesant, oamenii vor viziona până la final”, a declarat Laurențiu Dumitrescu.

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.