2018.07.27 Blog

Cum construiești un brand de bere artizanală

Ce definește un brand și care sunt elementele care îl conturează?

Brandul este un tot unitar, e definit de oamenii care l-au creat, de designul său, de produsul în sine, de poziționare, distribuție și nu în ultimul rând de consumatori, de prietenii brandului și de modul în care aceștia vorbesc despre el.

Care sunt dificultățile pe care le întâlnește un antreprenor la început de drum în România?

Cred că prima dificultate este să facă saltul inițial de la idee la plan, de la plan la acțiune apoi. Aici cred că toți lucrăm cu noi înșine, cu fricile noastre, cu zonele de confort date de salariile primite lunar de la companiile unde suntem angajați, salariu care vine indiferent de implicarea și motivația noastră. Odată depășite toate fricile și dubiile apar provocările externe care țin de autorizații, documentații, după caz, apoi de finanțarea planului de business, care de cele mai multe ori nu se potrivește cu cel inițial și necesită extra fonduri. Aici sunt provocări mari, băncile oferă condiții nefavorabile start-up-urilor, fie la nivel de costuri, fie de garanții imobiliare, care sunt obligatorii.

Cum arăta piața producătorilor de bere din România când ați deschis microberăria vs. ce se întâmplă în această industrie în acest moment?

Când am deschis în 2013, nu prea exista bere artizanală în România, știam că ne angajăm la o muncă de pionierat, care nu e niciodată ușoară. Am creat de la zero Zăganu, un brand 100% românesc, autentic și o bere bună artizanală, proaspătă, nepasteurizată, fermentată natural, doar din ingrediente ce se pot pronunța cu ușurință. Am pornit la drum cu Zăganu cu gândul de a revitaliza o industrie a micro-berăriilor, dar și de a produce doar berile artizanale care ne plac nouă. Așa că am început în 2013 cu 2 stiluri clasice de lager (Pilsner și Schwarzbier). Ulterior, am dezvoltat încă 3 beri, (India Pale Ale, Red Belgian Ale si Pale Ale), iar planul este ca anul acesta să lansăm și altele.

Piața acum se dezvoltă numeric, apar în țară tot mai mulți microberari și ne bucurăm că am dat startul acum 5 ani unui astfel de fenomen. Credem că toți microberarii vom avea de câștigat din dezvoltarea berilor artizanale prin câștigarea cotei de piață de la berile industriale. Munca producătorilor mici în echipă, cu scopul dezvoltării categoriei berilor artizanale cred că este cheia dezvoltării viitoare. În acest sens, am creat Asociația Producătorilor de Bere Artizanală din România, în care vom invita toți producătorii mici, pentru a organiza evenimente dedicate berilor artizanale și a ne asigura că lucrăm în aceeași direcție, aceea a promovării berii artizanale românești.

Cum arată consumatorul berii Zăganu?

Nu avem un profil clasic, cu targetare în funcție de vârstă, venituri sau educație ca brandurile mari. Ne bazăm, însă pe oamenii care vor sa bea o bere bună, nepasteurizată, o bere gustoasă, clar diferențiată de berea industrială. Consumatorii noștri sunt oamenii care vor să experimenteze permanent stiluri de bere noi, atunci când ies în oraș, beri create local, după rețete proprii, de oameni autentici, pe care îi pot întâlni la evenimentele dedicate berilor artizanale, cu care pot sta de vorbă, cărora le pot pune întrebări despre bere. În acest sens,  am deschis anul trecut în august, Fabrica de Bere Bună, un Romanian Craft Beer Bar autentic. La Fabrica de Bere Bună găsești toate berile Zăganu la draught, proaspăt puse în butoaie din tancurile de fermentare, dar și cea mai bună selecție de beri artizanale 100% românești produse de colegii noștri micro-berari. În plus, avem niște gustări excelente care însoțesc berea artizanală.

Cum comunică Berea Zăganu și care sunt canalele de promovare prin intermediul cărora marketați?

Comunicăm online, pe rețelele de socializare,  dar ne bazăm și pe comunicarea directă către consumatori, fie la barul nostru, fie la evenimente dedicate berii artizanale românești.

Care sunt perspectivele, încotro se îndreaptă Berea Zăganu?

Noi la Zăganu, momentan ne concentrăm pe extinderea capacității de producție pentru a putea acoperi vârful de sezon (iunie-august) și pentru a putea livra cantitățile de bere Zăganu comandate de către toți clienții. În plus, avem în plan să lansăm beri noi, dedicate HoReCa. Într-un viitor apropiat, sperăm ca berea noastră Zăganu să fie disponibilă în curând în toată țara, astfel încât prietenii noștri să o poată găsi cu ușurință.

 

 

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.