Cristina Ionescu 2020.06.02 Blog

#dialogurileBusinessMark. Cristina Ionescu, Mondelēz International: „În aceste momente excepționale avem o oportunitate unică de a arăta compasiune, înțelegere și un pic de vulnerabilitate”

Cristina Ionescu, HR Manager South Central Europe, Mondelēz International, a fost invitata noastră la #dialogurileBusinessMark. Ea ne-a vorbit despre munca de acasă, realitatea post-Covid, cafeneaua virtuală a angajaților și multe altele, pe care le puteți descoperi în interviul de mai jos.

[divider height=”30″ line=”1″]

Cum a schimbat COVID-19 domeniul dvs. de lucru și cum vedeți evoluția acestuia? Care sunt cele mai importante măsuri pe care le-ați luat de la începutul epidemiei?

Cristina Ionescu: „În această perioadă, cea mai mare prioritate a noastră o reprezintă siguranța și sănătatea oamenilor noștri, atât pentru zonele de distribuție și vânzare, cât și în birourile noastre. Așa cum ne-am ajustat viața personală, a trebuit să facem același lucru la locul de muncă, urmând protocoalele globale, respectând noile cerințe, luând în considerare recomandările autorităților, prioritizând sănătatea tuturor.

Având în vedere situația care a avut o evoluție rapidă, încă de la începutul pandemiei am restricționat călătoriile pentru colegi și au fost anulate reuniunile la nivel global. De asemenea, am pus în aplicare măsuri de distanțare socială pentru a reduce frecvența și contactul între angajații noștri și, desigur, am implementat lucrul de acasă, în special pentru angajații din birouri.

Desigur, continuăm să monitorizăm situația zilnic, la nivel național și global, și să ne actualizăm măsurile de siguranță.”

Multe companii au decis să le ofere angajaților șansa de a lucra remote. Cum pot fi ajutați angajații care nu au mai lucrat de acasă să se adapteze la această nouă realitate? Care considerați că sunt provocările și oportunitățile pentru companii în situația actuală, în care numeroși angajați lucrează remote?

Cristina Ionescu: „Lucrul flexibil, de acasă, nu este o noutate pentru compania noastră: fiind organizați la nivel de hub în regiunea South Central Europe, care include România, Bulgaria și țările din zona adriatică, suntem obișnuiți să ne conectăm virtual cu colegii din alte țări. Liderii noștri au abilitățile necesare de a gestiona echipele virtual și membrii echipei colaborează bine la distanță. Cu toate acestea, acum lucrăm altfel de acasă, ne lipsește interacțiunea cu alți colegi de la birou, granițele dintre timpul pentru serviciu și timpul liber de acasă sunt din ce în ce mai volatile și este important să avem în vedere aceste aspecte. Pe platformele noastre interne avem numeroase resurse pe care le punem la dispoziția fiecărui coleg pentru a se adapta la noua realitate, de la suport IT, informații despre ergonomia spațiului de lucru, până la resurse legate de wellbeing și mindfulness. De asemenea, avem discuții la o cafea virtuală, replicând discuțiile pe care altă dată le purtam în cafeteria, facem schimb de poze, de rețete, povestim despre cum ne adaptăm la noua situație, cum ne petrecem timpul liber, astfel încât să rămânem conectați, chiar și virtual.”

Mai putem vorbi despre „employee experience” atunci când angajații lucrează de acasă? Ce se poate face pentru ca ei să simtă, în continuare, apartenența la cultura organizațională?

Cristina Ionescu: „Va trebui să ne adaptăm la noua normalitate. În aceste ultimele luni, pentru fiecare angajat în parte lucrul de acasă a reprezentat o schimbare. Unii dintre ei au jonglat între muncă, întâlniri de business online și copii, alții au stat singuri acasă în izolare, iar o altă categorie de angajați s-a simțit mai confortabil cu limitele flexibile dintre muncă și viață personală.

În aceste momente excepționale avem o oportunitate unică de a arăta compasiune, înțelegere și un pic de vulnerabilitate. Putem modela arta de a ne deconecta și de a ne îndepărta, asigurându-ne că evităm oboseala și oboseala în noi înșine și în ceilalți, în timp ce pornim în această lungă călătorie.”

Cum putem suplini lipsa legăturii cu colegii de birou? În alte cuvinte, ce am putea face pentru a nu se pierde acea „chimie” dintr-o organizație sau departamant, din cauza faptului că oamenii nu mai sunt împreună în același spațiu?

Cristina Ionescu: „Distanțarea socială nu înseamnă separare. În lumea noastră virtuală completă acordăm prioritate conexiunilor între angajați – casual, personal, uman și cu inimă. Cum spuneam, avem întâlniri săptămânale cu colegii, în care ne bem cafeaua împreună și povestim noutăți, dar avem și activări online specifice brandurilor prin care încercăm să îi aducem mai aproape. De exemplu, împreună cu Oreo am sărbătorit recent, în companie, Ziua Tatălui.”

Cum s-a schimbat comportamentul și productivitatea angajaților din compania dvs.?

Cristina Ionescu: „Scopul și valorile companiei continuă să ne ghideze. Ceea ce ne face unici nu s-a schimbat în timpul crizei și nu se va schimba în următoarea perioadă. Misiunea noastră de a a contribui la viitorul snackingului din poziția de lider ne inspiră și ne motivează să continuăm această călătorie.

Indiferent de circumstanțele economice, suntem puternici în categoriile în care activăm, iar consumatorii au încredere în brandurile noastre și le caută în momentele de incertitudine. Am reușit să menținem întregul lanț de aprovizionare și continuăm să deservim toți clienții și consumatorii ca până acum.”

Credeți că această criză sanitară va schimba procesele și procedurile de muncă? Dar interacțiunile dintre angajați?

Cristina Ionescu: „Am învățat multe despre cum ne putem conecta și proteja afacerea într-un mediu virtual, având în vedere măsurile de distanțare socială. Am demonstrat agilitate și ne-am adaptat rapid la realitatea creată de apariția coronavirusului. Vom continua bazându-ne pe cultura organizațională. Iar când ne vom întoarce la birou, vom respecta toate măsurile astfel încât siguranța colegilor să fie pe primul loc.”

Ce lecții credeți că vor învăța organizațiile la finalul acestei pandemii? Care este cel mai important lucru învățat din experiența ultimelor două luni?

Cristina Ionescu: „Companiile de bunuri de larg consum responsabile nu se concentrează doar pe rezultatele financiare – ci creează valoare în societate și îmbunătățesc viața consumatorilor. Scopul declarat al companiei este de a îi inspira pe consumatori să aleagă gustările potrivite. Mai precis, să oferim gustarea potrivită, la momentul potrivit, oferind produse fabricate în mod responsabil pentru consumatorii și clienții din întreaga lume. După ce efectele crizei vor trece, consumatorii se vor concentra pe ceea ce fac companiile. De aceea, trebuie să continuăm să implementăm obiectivele propuse pentru 2025.”

Ce calități ar trebui să aibă liderii pentru a se adapta instabilității vremurilor actuale?

Cristina Ionescu: „Un lider trebuie să își stabilească valorile și obiectivele, să fie încrezător în puterea echipei pe care o conduce și să știe cum să își inspire și să își motiveze colegii.”

[divider height=”30″ line=”1″]

Despre Cristina:

Cristina Ionescu, HR Manager în South Central Europe și Business Partner pentru departamentul financiar, la nivelul Europei Centrale din cadrul Mondelēz International, coordonează o echipă regională, formată din manageri și specialiști de resurse umane din România, Bulgaria și Serbia.

[divider height=”30″ line=”1″]

Ați ratat primele articole din seria „Dialogurile BusinessMark”? Le puteți citi aici: 

#dialogurileBusinessMark. Radu Manoliu, Mondelēz International: „Lanțul de aprovizionare trebuie să se adapteze, să fie mai eficient, să descopere rute alternative de distribuție și să fie mai optimizat”

#dialogurileBusinessMark. Lăcrămioara Dărăban, Continental Sibiu: „Cred că această criză a pus în evidență încă o dată importanța flexibilității și a adaptabilității unei companii”

#dialogurileBusinessMark. Lavinia Răducu, Philip Morris Romania: „Coronavirusul este un profesor dur, de la care învățăm despre noi, despre compania în care lucrăm, despre cultura organizațională și despre oameni și omenire, în general”

#dialogurileBusinessMark. Ramona Puia, IKEA România: „Liderii trebuie să îşi cultive şi să îşi dezvolte agilitatea emoţională şi de afaceri pentru a putea conduce în vremuri nesigure”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Van den Bosch, Bombardier Transportation Romania: „Este important ca liderii să rămână la fel de aproape de echipele lor, ca atunci cand erau la birou. Să nu cadă în capcana micro-managementului”

#dialogurileBusinessMark. Florentina Greger, Zitec: „Oamenii au nevoie să simtă că nu sunt singuri în această luptă cu pandemia, că organizația le este aproape și îi pune pe primul loc în priorități”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Voinea, BCR: „Atunci când cultura organizațională este recunoscută și însușită de toți colegii, lucrurile merg de la sine chiar și remote”

#dialogurileBusinessMark. Anca Grezov, Danone: „Nevoia de relaționare se resimte pe parcursul tuturor etapelor emoționale prin care trecem în munca de acasă”


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/

[divider height=”30″ line=”1″]

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.