2021.03.14 Articole

#dialogurileBusinessMark. Diana Enăchescu, IziDoc: „Orientarea spre rezultate și muncă de echipă vor fi esențiale, cu gestionarea activității într-un mod hibrid, de acasă sau din alt spațiu pus la dispoziție de angajator”

Diana Enăchescu, CEO & Founder, IziDoc, a fost alături de noi la #dialogurileBusinessMark. Ea ne-a vorbit despre efectele pandemiei asupra domeniului în care activează, despre provocările la nivel de leadership, despre munca de acasă și multe altele, pe care vă invităm să le descoperiți din interviul următor.

[divider height=”30″ line=”1″]

Cum a schimbat pandemia domeniul dumneavoastră de lucru? Care considerați că sunt cele mai importante măsuri luate în ultimul an? Au fost schimbări și ajustări la nivel de strategie de business?

Diana Enăchescu: „IziDoc fiind un business în domeniul stomatologiei proaspăt lansat înainte de pandemie, în zona beneficiilor pentru angajați, a fost destul de afectat din punct de vedere al creșterii. Am direcționat eforturile noastre spre continuarea creșterii rețelei de parteneri, unde semnarea contractelor la distanță a devenit uzuală în pandemie. De asemenea, am investit timpul disponibil în participarea în cadrul unui accelerator de startup-uri, InnovX BCR, pe care l-am finalizat cu succes.

În 2020 am validat interesul pentru produsul nostru inițial, abonamentul de stomatologie cu acces facil la rețeaua de parteneri și prețurile preferențiale oferite, însă am identificat cu bucurie și nevoia de mai multă prevenție oferită angajaților, astfel încât ne pregătim să lansăm și o nouă abordare pe această parte.”

Ce lecții credeți că vor învăța organizațiile la finalul acestei pandemii? Care este pentru dumneavostră cel mai important lucru învățat din experiența ultimului an?

Diana Enăchescu: „Organizațiile cu siguranță au înțeles că pot funcționa și de la distanță, iar timpul petrecut în trafic anterior poate fi transformat în timp personal, liber sau cu familia. Pe de altă parte, nevoia conectării cu colegii rămâne, iar aici este important de identificat acel echilibru între timpul dedicat muncii efective și timpul petrecut în discuții online. Flexibilitatea însă este cheia, posibilitatea angajatului de a-și organiza munca astfel încât să poată gestiona și unele aspecte personale în paralel. De asemenea, cred că unii angajatori au înțeles că acest nou mod de lucru, flexibil, aduce cu sine și riscul pierderii unor talente în favoarea unor angajatori, chiar și din afara țării. Aici intervine politica de retenție, iar wellbeing-ul echipei poate contribui în mod esențial. Faptul că angajatorul de exemplu oferă beneficii medicale, inclusiv de stomatologie sau altele complementare celor generale, dovedește interes pentru starea de bine a angajatului iar acesta va aprecia.”

Ce calități ar trebui să aibă liderii pentru a se adapta instabilității vremurilor actuale?

Diana Enăchescu: „Încrederea în capacitatea echipei de a realiza obiectivele, chiar și de la distanță, este esențială. Dacă primesc încredere, oamenii tind să iși asume mai bine responsabilitățile și să livreze. De asemenea, cum spuneam și mai înainte, demonstrarea interesului pentru starea de bine a angajaților, dincolo de obligațiile de muncă, creează acea relație de confort în care angajații simt că li se poartă de grijă, nu doar li se solicită niște rezultate, iar asta crește performanța și retenția.

Este clar că micro-managementul nu iși mai are locul într-o astfel de perioadă, și nu ar aduce decât frustrare suplimentară.”

Care estimați că va fi impactul pe termen mediu și lung al pandemiei în relația angajați-angajatori?

Diana Enăchescu: „Angajatorii vor depune eforturi în direcția optimizării și eficientizării fluxurilor de procese, devenind astfel mai flexibili în relația cu angajații. Orientarea spre rezultate și muncă de echipă vor fi esențiale, cu gestionarea activității într-un mod hibrid, de acasă sau din alt spațiu pus la dispoziție de angajator. Comunicarea eficientă cu angajații va fi esențială, precum și politica de beneficii pentru diverse avantaje atât în viața profesională cât și personală (cursuri de dezvoltare abilități noi, sănătate fizică și mentală, etc.)”

Cum putem crește productivitatea muncii și motivația angajaților în contextul muncii de acasă?

Diana Enăchescu: „Organizarea eficientă a activităților, comunicarea clară a așteptărilor și obiectivelor, atât la nivel de organizație cât și individuale, oferirea instrumentelor lucru necesare, în spațiul potrivit pentru fiecare, orientarea spre o viață sănătoasă prin prevenție medicală, sport, nutriție, precum și recompensarea rezultatelor, sunt elementele cheie pentru a crește performanța și retenția.”

Trei lucruri pe care ar trebui să le facă sau spună liderii pentru a încuraja o cultură sănătoasă a muncii de acasă?

Diana Enăchescu: „Transmiterea încrederii în obținerea rezultatelor, comunicarea constantă și eficientă cu echipa și continuitatea dezvoltării personale.”

Ce măsuri pot lua companiile pentru a contribui la nivelul de employee engagement și la o stare de spirit cât mai bună a angajaților?

Diana Enăchescu: „Companiile trebuie periodic să ia pulsul organizației, prin efectuarea unor sondaje, să identifice astfel punctele slabe apărute în engagement-ul angajaților și să vină cu soluții adaptate. Inițiativele nepotrivite situației pot avea un impact mai degrabă negativ.”

Ce înseamnă wellbeing și cum este perceput el în România?

Diana Enăchescu: „Wellbeing înseamnă stare de bine, dată de sănătatea fizică și cea mentală. Până în pandemie, wellbeing însemna abonament medical, abonamente la săli de sport și, în unele cazuri, masaj la birou sau ateliere de creativitate manuală. După pandemie, a luat amploare interesul pentru sănătatea mentală. În abordarea de wellbeing este necesar să se asigure accesul la serviciile medicale de bază – medicina generală, stomatologie, orientarea spre sport, iar alte servicii în funcție de nevoile de moment. În general însă, este ideal ca astfel de beneficii să fie puse la dispoziția angajatului, iar aceștia să acceseze când au nevoie.”

Care sunt efectele afectării wellbeing-ului și cum sunt impactate companiile?

Diana Enăchescu: „Problemele de sănătate, fizică sau mentală, neidentificate la timp, pot afecta concentrarea la activitățile profesionale și scăderea rezultatelor. De asemenea, un stil de viață sedentar, o alimentație incorectă, pot genera probleme de sănătate. În acest moment wellbeing-ul este afectat în unele cazuri și de noul stil de lucru, caz în care este bine să se ofere soluții alternative de spațiu. În toate cazurile, interesul exprimat angajatorului și măsurile luate în urma identificării afectării wellbeing-ului fac diferența pentru angajați.”

Cum credeți că ar trebui sa își adapteze organizațiile politicile de compensation & benefits în noul context?

Diana Enăchescu: „Politica de C&B ar trebui orientată spre ceea ce contează cu adevărat pentru angajat din punct de vedere al angajatorului. Aici vorbim de grile de compensare clare, în acord cu piața și activitățile derulate astfel încât să nu genereze frustrare, iar zona de beneficii ar trebui să se concentreze pe cele bază, și anume medicale sau tichete de masă, mai ales că acestea sunt și deductibile, și dau posibilitatea realizări unor economii pentru angajați.”

Cât de apreciate sunt beneficiile medicale de către angajați? Care este aportul în creșterea engagement-ului?

Diana Enăchescu: „Conform studiilor, beneficiile medicale sunt considerate al doilea cel mai apreciat beneficiu de către angajați. Aportul lor este esențial, angajații simțindu-se mai în siguranță știind că pot accesa o rețea medicală privată unde să aibă consultații și investigații incluse și să plătească mai puțin la probleme specifice. Este de dorit însă ca sfera beneficiilor medicale să acopere și alte necesități medicale cum ar fi stomatologia sau psihologia, pentru o abordare completă de wellbeing.”

Care este rolul companiilor în susținerea unui stil de viață sănătos?

Diana Enăchescu: „Angajatorii au în mod ideal un rol de tutore pentru o dezvoltare sănătoasă a angajaților lor, care se repercutează în rezultatele obținute și retenția acestora. Direcționarea angajaților spre prevenție, sport și nutriție sănătoasă prin beneficiile oferite, ajută la creșterea gradului de conștientizare a importanței unei vieți sănătoase pentru a putea beneficia de focus spre ceea ce contează, și anume profesie, familie, prieteni, hobby-uri, etc.”

Problemele orale afectează calitatea vieții, iar România este o țară în care mai mult tratăm decât prevenim. Cum pot susține organizațiile schimbarea acestei paradigme?

Diana Enăchescu: „Este necesară multă educație dentară pentru conștientizarea importanței practicării prevenției dentare și tratării la timp a problemelor apărute, astfel încât să se împiedice pierderea dinților, disconfortul acut, tratamentele dureroase în unele cazuri și costisitoare. O dantură cu probleme poate influența negativ încrederea unei persoane în forțele proprii, poate crea lipsă de focus prin disconfort și poate genera ore pierdute din timpul programului pentru tratamente.

Organizațiile pot contribui în primul rând oferind beneficii dentare care să funcționeze pe același principiu cu cele medicale (proximitate, informație servicii incluse și reduceri) dar și prin organizarea de workshop-uri de educație dentară și comunicarea constantă a beneficiilor dentare oferite.”

Care sunt așteptările angajaților cu privire la beneficiile dentare? Care sunt opțiunile de suport stomatologic pentru angajații din România?

Diana Enăchescu: „Angajații iși doresc beneficii dentare care să le ofere acces facil și informat la medicul dentist potrivit, și unde să beneficieze de prevenție gratuită sau cât mai accesibilă, precum și de discount-uri la proceduri. Experiența de utilizator contează cel mai mult, urmată de încredere și abia apoi de beneficiul de sănătate efectiv. Opțiunile existente în piață în general înseamnă un număr de parteneriate puse la dispoziție prin funizorul de servicii medicale sau prin opțiunea de beneficii flexibile, însă acestea trebuie analizate fiecare în parte pentru a alege varianta potrivită, și de multe ori lipsesc informații esențiale cum ar fi despre medicii din echipă, prețurile practicate, locație, etc.”

Cum funcționează platforma IziDoc? Care sunt beneficiile și cum facilitează accesul la servicii stomatologice?

Diana Enăchescu: „Platforma de beneficii dentare IziDoc pune la dispoziția abonaților o rețea de peste 550 de medici dentiști și peste 150 de clinici și cabinete dentare selectate în România. Utilizatorii platformei iși pot personaliza căutarea medicului dentist potrivit pe bază de specialitate medicală, proximitate sau limba vorbită. Pot vedea apoi profilele medicilor rezultați, cu poză, mini-CV, imagini din clinică, prețuri practicate, ofertă de servicii gratuite și discount-uri pentru abonații IziDoc, și nu în ultimul rând, recenzii de la utilizatori verificați. Astfel aleg dentistul potrivit nevoilor și așteptărilor lor, se programează și se prezintă în clinica cu cardul de abonat IziDoc pe baza căruia beneficiază de prețurile preferențiale. IziDoc este o platformă care comunică cu utilizatorii constant, oferindu-le informații despre sănătatea orală, prin workshop-uri sau newslettere.”

În plus, 2% din valoarea abonamentelor IziDoc merg către Zâna Merciluță, partenerul social care se ocupă de oferirea accesului la tratamente stomatologice gratuite pentru copiii defavorizați.”

[divider height=”30″ line=”1″]

Despre Diana Enăchescu

Diana este fondatoarea IziDoc, prima platformă de beneficii dentare pentru angajați care face accesul la dentist mai ușor. Venind din zona de consultanță de management, are o înclinație către identificarea problemelor și a soluțiilor potrivite. Astfel, în cadrul Kearney Global Management Consulting a derulat numeroase proiecte de strategie și implementare cu companii multinaționale. Experiența ei include, de asemenea, dezvoltare strategică în industria Farma.

[divider height=”30″ line=”1″]

Ați ratat primele articole din seria „Dialogurile BusinessMark”? Le puteți citi aici: 

#dialogurileBusinessMark. Daniel Buhazi, Ariston Thermo România: „În ciuda pandemiei, piața de construcții și-a păstrat un trend ascendent și a fost un context favorabil pentru noi”

#dialogurileBusinessMark. Gavin Bonner, Vice president – Genesis Property: „Anul pandemic a schimbat percepția și așteptările oamenilor de la biroul viitorului”

#dialogurileBusinessMark. Gabriela Alexandru, Michelin Central Europe: „Cu empatie, am încercat să răspundem la cât mai multe dintre nevoile angajaților, din sfera profesională sau personală”

#dialogurileBusinessMark. Roxana Abrașu, NNDKP: „Efectele pandemiei încep să se resimtă destul de puternic, întrucât în ultima perioadă solicitările privind reorganizarea activității și închiderea unor prezențe locale au fost preponderente”

#dialogurileBusinessMark. Ramona Bosînceanu, Eaton: „Când oamenii se simt mai în siguranță la locul de muncă decât în orice altă parte, înseamnă că toate eforturile noastre nu au fost în van”

#dialogurileBusinessMark. Luiza Müller, Orange România: „Acum, mai mult ca oricând, liderii trebuie să dea dovadă de reziliență, de empatie, de optimism pe care să îl insufle și echipelor lor”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Mihnea, First Bank: „Organizațiile au învățat că este esențial să mențină un parteneriat cu oamenii și o comunicare reală cu emoția din spatele acestor”

#dialogurileBusinessMark. Mirela Stere, Macromex: „Organizațiile sunt organisme vii, vulnerabile și oricât de bine ar fi procedurizate și monitorizate, angajații vor rămâne ca oxigenul pentru plămâni”

#dialogurileBusinessMark. Ana Krasovschi, Carrefour România: „În acest context dinamic, corporațiile deștepte, liderii deștepți vor fi cei care vor face lucrurile împreună cu oamenii, fără să le impună”

#dialogurileBusinessMark. Lavinia Răducu, Philip Morris Romania: „Coronavirusul este un profesor dur, de la care învățăm despre noi, despre compania în care lucrăm, despre cultura organizațională și despre oameni și omenire, în general”

#dialogurileBusinessMark. Ramona Puia, IKEA România: „Liderii trebuie să îşi cultive şi să îşi dezvolte agilitatea emoţională şi de afaceri pentru a putea conduce în vremuri nesigure”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Van den Bosch, Bombardier Transportation Romania: „Este important ca liderii să rămână la fel de aproape de echipele lor, ca atunci cand erau la birou. Să nu cadă în capcana micro-managementului”

#dialogurileBusinessMark. Florentina Greger, Zitec: „Oamenii au nevoie să simtă că nu sunt singuri în această luptă cu pandemia, că organizația le este aproape și îi pune pe primul loc în priorități”

#dialogurileBusinessMark. Andreea Voinea, BCR: „Atunci când cultura organizațională este recunoscută și însușită de toți colegii, lucrurile merg de la sine chiar și remote”

#dialogurileBusinessMark. Anca Grezov, Danone: „Nevoia de relaționare se resimte pe parcursul tuturor etapelor emoționale prin care trecem în munca de acasă”


Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/

[divider height=”30″ line=”1″]

 

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.