2018.06.29 Articole

Flexibilitatea – un trend sau o necesitate?

Flexibilitatea este un aspect din ce în ce mai discutat în zilele noastre și face referire atât la stilul de lucru al angajatului în ceea ce privește programul acestuia, cât și la posibilitățile de relocare pe perioade determinate sau nedeterminate. Totodată, reprezintă o oportunitate de abordare a cerințelor tot mai importante asupra acestui apect atât în strategiile de recrutare ale organizațiilor, cât și atunci când este vorba despre negocierea contractelor pentru angajați.

Resursa umană – motorul principal al productivității organizației

Atunci când ne referim la resursele organizației, angajații reprezintă cel mai important element, iar menținerea motivației acestora la locul de muncă este absolut necesară. În lipsa acesteia, productivitatea echipelor scade. De aceea, flexibilitatea aduce de la sine un mare aport în menținerea acestei motivații, întrucât aceasta reprezintă una dintre dorințele angajaților. Dar ce anume determină angajații să își dorească din ce în ce mai mult să își personalizeze modul de lucru? Motivele pot fi nenumărate, printre acestea aflându-se: dorința angajaților de a călători și lucra în altă țară, nevoia de a aborda un stil propriu de lucru, afirmarea individuală prin stilul abordat, dorința de a crea o modalitate de lucru corelată și adaptată la preferințele acestuia etc..

Totodată, cunoaștem deja faptul că România este clasată pe locul 2 în topul migrației, după Siria. Din perspectiva flexibilității, putem observa faptul că una dintre strategiile pe care organizațiile le pot aborda este oferirea posibilității de relocare, în cazul în care angajații își doresc acest lucru. Astfel, angajații români vor putea lucra din alt stat pentru o firmă românească, de exemplu.

 

La nivel global, cerințele pentru abordarea flexibilității sunt din ce în ce mai crescute, în mod special de către generația millenials. Observăm, astfel, în chart-ul realizat de către statista – the statistical portal o evidențiere a flexibilității prin clasarea acesteia pe locul 2 ce reprezintă 19% din atenția acordată de angajatori la locul de muncă (înaintea recompensării muncii efectuate de angajat prin prime).  Totuși, flexibilitatea nu întrece importanța acordată dezvoltării profesionale prin participarea activă la sesiuni de training-uri sau activități de dezvoltare profesională și personală, aspect căruia i se atribuie un procent de 22%.

 

 

Flexibilitatea privită din perspectiva specialiștilor

Psihologi, leaderi și autori din toată lumea vorbesc despre cele mai importante aspecte legate de creșterea business-ului. Printre acestea, flexibilitatea în programul și stilul de lucru ale angajatului este prezentată ca fiind esențială într-o companie. Spre exemplu, bine-cunoscuta autoare, leadership expert și speaker motivațional Brigette Hyacinth menționează într-unul din articolele sale postate pe LinkedIn despre rolul flexibilității în păstrarea angajaților. Astfel, How you Treat your Employees determines your Future! postat pe rețeaua de socializare LinkedIn face referire la flexibilitatea în mediul de lucru ca fiind unul dintre key-points-urile care conduc către o sustenabilitate a business-ului.

În relatarea sa, Brigitte Hyacinth evidențiază, totodată, impactul pe care îl au obiectivele profesionale ale angajaților asupra organizației. Este evidențiat astfel încă o dată faptul că putem privi flexibilitatea programului și a stilului de lucru ca pe un obiectiv profesional important.

Dorința angajaților de a își atinge propriile obiective profesionale se suprapune cu motivația acestora de a atinge performanța așteptată de către angajator. Performanța lor determină, bineînțeles, o creștere a business-ului, fiind aspecte direct proporționale: Cu cât organizația va avea mai mulți angajați cu obiective profesionale îndeplinite, cu atât succesul acesteia va spori, iar flexibilitatea, devine astfel, de la o perioadă la alta, o necesitate în rândul organizațiilor.

 

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.