2016.12.06 Articole

INS: 65% dintre gospodăriile din România au internet

65% dintre gospodăriile din România au avut, în anul 2016, acces la reţeaua de internet de acasă, 65,4% dintre acestea fiind localizate în mediul urban, potrivit INS. Faţă de anul 2015, ponderea gospodăriilor cu acces la internet a crescut cu 4 puncte procentuale.

Totodată, 69,7% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16-74 ani au folosit internetul în 2016. Faţă de anul 2015, ponderea utilizatorilor de internet cu vârste cuprinse între 16 – 74 ani a crescut cu 1,2%, numărul acestora ajungând la 10,6 milioane de persoane.

În profil teritorial, la nivelul anului 2016, conectarea la internet a fost mai răspândită în cadrul gospodăriilor din regiunea Bucureşti-Ilfov (peste 4 din 5 gospodării aveau acces la internet de acasă), urmată la mare distanţă de regiunile Nord-Vest, Vest, Sud-Vest Oltenia, Centru şi Sud-Est. Cele mai mici ponderi ale gospodăriilor cu conectare la internet, sunt înregistrate de regiunile Sud-Muntenia (58,0%) şi Nord-Est (57,1%).

Din punct de vedere al mărimii gospodăriei, se constată o corelaţie între numărul de persoane din gospodărie şi interesul crescut pentru conectarea la internet.

Tipurile de conexiune folosite la accesarea internetului de acasă sunt în proporţie de 86,8% conexiunile broadband fixe (conexiunile de bandă largă fixe), urmate la mare distanţă de conexiunile broadband mobile (43,2%) şi de conexiunile narrowband (10,3%).

Cele mai multe gospodării care au optat pentru conexiunile broadband fixe la internet, în anul 2016, provin din regiunile Bucureşti-Ilfov (16,2%), Nord-Est şi Nord-Vest (13,8% fiecare) şi respectiv Sud-Muntenia (13,4%). Prin intermediul conexiunilor broadband mobile s-au conectat mai frecvent gospodăriile din Sud-Muntenia (15,5%), Bucureşti-Ilfov (14,9%) şi Sud-Est (14,2%).

Din totalul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 ani, proporţia celor care au folosit vreodată internetul a fost de 69,7%, din care 85,3% în ultimele 3 luni. Dintre utilizatorii curenţi, 71,3% folosesc internetul cu frecvenţă zilnică sau aproape zilnică.

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.