Andreea Suciu 2020.05.14 Blog

Interviu Andreea Suciu, Managing Partner, Suciu I The Employment Law: „În relația cu clienții noștri ne ghidăm după trei principii simple, dar extrem de utile – proactivitatea, respectarea termenelor și gândirea în afara cutiei”

Am vorbit cu Andreea Suciu despre începuturile firmei Suciu | The Employment Law, provocările cu care s-a confruntat pe parcursul carierei, calitățile ce n-ar trebui să îi lipseasă unul lider de succes și multe altele, pe care le puteți descoperi din interviul de mai jos.
Andreea, spune-ne cum a început povestea ta de iubire cu avocatura?

Andreea Suciu: „Întotdeauna am avut un simţ dezvoltat al dreptăţii, astfel încât dorinţa de a urma Facultatea de Drept s-a conturat relativ devreme, încă din primii ani de liceu. Adevărata pasiune pentru avocatură am descoperit-o însă abia în primii ani de practică, poate pentru că este o profesie complexă care implică multă muncă şi tot atât de multe provocări, iar mie mi-a plăcut mereu să-mi depăşesc limitele.”

Vorbește-ne puțin despre momentul în care ai decis să pui bazele firmei „Suciu I The Employment Law”.

Andreea Suciu: „Mi-am început cariera în avocatură la 23 de ani, ca Junior Associate, la una dintre cele mai prestigioase firme de avocatură germane din București. Gradul de independență oferit în cadrul firmei, combinat cu oportunitatea de a mă dezvolta profesional și de a-mi testa abilitățile antreprenoriale mi-a asigurat loialitatea timp de 13 ani.

În primăvara anului 2018 am decis să transform un vis mai vechi în realitate, acela de a înființa un ”Boutique Law Firm” specializat în dreptul muncii. Astfel am pus bazele firmei de avocatură Suciu | The Employment Law Firm. Am decis să mă concentrez asupra dreptului muncii din două motive – unul dintre motive este pasiunea mea pentru această arie de practică, iar celălalt motiv este faptul că focusarea exclusivă asupra acestei arii de practică ne permite să excelăm în dezvoltarea de soluții creative și practice pentru problemele actuale cele mai complexe și sofisticate din domeniul dreptului muncii.”

Ne poți spune câteva cuvinte despre activitatea voastră?

Andreea Suciu: „Dreptul muncii înseamnă mult mai mult decât simpla redactare de contracte de muncă sau concediere a angajaților. A evoluat într-o arie de practică vibrantă și fascinantă, nu numai datorită dezvoltării industriilor orientate către forța de muncă, cum ar fi IT, centrele de servicii partajate, dar și datorită faptului că tot mai multe companii realizează faptul că pentru a rămâne competitive este necesar să promoveze relațiile de muncă echitabile, asigurând totodată respectarea legislației muncii.

Faptul că suntem activi pe piață de mulți ani, ne-a permis să identificăm și să abordăm nevoile actuale ale companiilor prin dezvoltarea unei game largi de servicii customizate. Unul dintre ele se referă la metode moderne de livrare a training-urilor online sau digital, inclusiv eLearning, mLearning (învățare mobilă) și live online training, care permit companiilor cu mai multe locații răspândite în toată țara precum și companiilor care în această perioadă au apelat la telemuncă să reducă costurile prin centralizarea training-urilor online.

Un alt serviciu în a cărui dezvoltare am investit multă muncă este așa-numita „integrarea post-tranzacțională a angajaților”. Asistăm mult prea des la situații în care companiile acordă prea puțină atenție integrării angajaților în organizație după finalizarea unei tranzacții M&A. Din păcate, acest lucru conduce adesea la nemulțumirea angajaților și la discontinuitatea activității. Din acest motiv, am dezvoltat cele mai bune practici pentru derularea rapidă, dar controlată a proiectelor de integrare a angajaților după fuziune.

Pe lângă dezvoltarea de soluții inovatoare pentru cele mai dificile probleme actuale de dreptul muncii, obiectivul nostru este să aducem un plus de valoare comunității HR. În acest sens, organizăm în mod regulat, încă de la înființarea societății, evenimentul ‚HR Roundtable’ – un instrument gratuit de networking care permite managerilor de resurse umane din diverse domenii să se întâlnească și să facă schimb de informații valoroase cu alți colegi într-o atmosferă informală. În această perioadă în care trebuie respectate regulile de distanțare socială, am organizat aceste evenimente online, păstrând însă caracterul interactiv al acestora.”

Care sunt cele mai mari provocări cu care te-ai confruntat de la nașterea acestui proiect?

Andreea Suciu: „Perioada de la înființarea firmei Suciu | The Employment Law Firm până în prezent a fost o perioadă a evoluției constante – pe de o parte a crescut portofoliul de clienți, asigurând proiecte diverse și complexe, iar pe de altă parte am reușit să dezvoltăm o echipă de patru avocați extraordinar de talentați și de pasionați. Astfel, nu le-aș numi provocări, cât responsabilități sporite și emoții inerente unei astfel de creșteri neașteptate, care ne-au însoțit bineînțeles pe parcursul acestor doi ani.”

În contextul pandemiei globale, după ce principii încerci să te ghidezi, pentru a rămâne cât mai ancorată la realitatea pieței?

Andreea Suciu: „Am încercat, în special în această perioadă pe parcursul căreia toate interacțiunile cu membrii echipei și cu clienții noștri s-au desfășurat exclusiv online și într-un ritm accelerat, să continuăm să ne ghidăm după principiile de bază ale companiei.

Astfel, în relația dintre membrii echipei punem accent pe munca în echipă, comunicare și transparență. De asemenea, oferirea unui grad ridicat de flexibilitate în organizarea programului de muncă reprezintă un alt aspect important, scopul fiind acela de a responsabiliza membrii echipei dar și de a crește eficiența muncii prin identificarea intervalelor orare în care fiecare avocat este cel mai productiv.

În relația cu clienții noștri ne ghidăm după trei principii simple, dar extrem de utile: proactivitatea, respectarea termenelor și ‘gândirea în afara cutiei’, fapt care ne ajută să oferim clienților noștri soluții creative și practice.”

Știm despre tine că ești o persoană optimistă, care încearcă să vadă întotdeauna partea plină a paharului. Care este „secretul” pentru a ne păstra optimismul în această perioadă plină de încercări?

Andreea Suciu: „Nu consider că există un “secret” general valabil care declanșează automat optimismul tuturor. Cred că fiecare dintre noi ar trebui să profite de această perioadă în care nu suntem mereu “ocupați” pentru a ne cunoaște mai bine pe noi înșine, pentru a ne face “curățenie” în viață și în suflet, pentru a descoperi ce ne place cu adevărat și ce este toxic și ar trebui eliminat definitiv. Pentru asta trebuie să acceptăm și să ne împăcăm cu situația în care ne aflăm și pe care nu o putem controla, fără a ne alimenta zilnic mintea cu frica de viitor și frica de necunoscut. Atunci când avem mintea limpede, suntem capabili să găsim soluții inovatoare și să ieșim din situații care, de multe ori, par copleșitoare, ceea ce deseori echivalează cu acel optimism pe care îl percep cei din jurul nostru.”

Ce sfaturi ai pentru companiile care au ajuns în impas din cauza crizei generate de COVID-19?

Andreea Suciu: „Nu îmi place să dau sfaturi, întrucât ceea ce mi se potrivește mie și companiei mele, s-ar putea să nu se potrivească și altora. Cred însă cu tărie că cei care nu sunt capabili să își reinventeze businessul sau să își reorganizeze activitatea și procesele de business într-un timp relativ scurt, astfel încât să se adapteze la “noul normal”, sunt cei care vor avea cel mai mult de suferit.”

Un moment din carieră pe care nu-l vei uita prea curând?

Andreea Suciu: „Nu pot spune ca este doar un moment pe care nu îl voi uita. Sunt toate acele momente în care mă cuprinde un sentiment de fericire, realizând că am reușit să dezvolt un business exact așa cum mi-am imaginat, cu o echipă sudată și clienți loiali.”

După părerea ta, care sunt calitățile ce n-ar trebui să-i lipsească unui lider de succes?

Andreea Suciu: „Există în limba germană o vorbă – “sei ein Mensch“ (ro. fii om!) – care ne îndrumă să respectăm nevoile și dorințele celorlalți, mai ales atunci când sunt în grija noastră.”

[divider height=”30″ line=”1″]

Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/

[divider height=”30″ line=”1″]

 

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.