ANA AFTENI 2020.03.10 Blog

Interviu cu ANA AFTENI: „Până vom avea la conducerea companiilor generația Boomers și X, programul de la 9.00 – la 17.00 va mai fi încă foarte pe larg practicat”

Ana Afteni e Regional HR Director South Europe,  Reckitt Benckiser. Ea este un partener HR dedicat și determinat de rezultate, având un parcurs profesional de success în arii precum: Talent Management, Leadership Development, Cultural Transformation și Change Management.
Povestiți-ne puțin despre dumneavoastră. Cum a debutat „relația” dvs. cu HR-ul?

Ana: Dupa ce am absolvit Pedagogia, Filologia, primul meu job full time de asistent-traducător a presupus și să organizez interviuri de angajare și să mă ocup de procesul de angajare a noilor colegi. Atunci am avut primul contact cu lumea HR și de atunci încolo, ori de câte ori am avut interviuri pentru un job nou și conversații despre ce vreau să fac în viitor, am spus cu încredere HR. Primul job de asistent HR a fost într-o multinaționalaă în 2005. De atunci încoace nu am schimbat domeniul, am extins doar ariile de HR și geografiile de care sunt responsabilă.

Ce trenduri din HR credeți că vor defini această decadă?

Ana: Aș vorbi despre 2 trenduri din afara HR care ne impactează toate ariile:

Digitalizarea a început să influențeze, dar va continua să o facă cu o amploare și mai mare: noi joburi, lucrul de la distanță, nou mod de comunicare cu și între angajați, transparența, lipsa barierelor de limbă, dispariția multor profesii, abilități noi cerute de tehnologie, recalificarea și învățarea contiuă va deveni critică etc.

Un alt trend este Revoluția relațională cu locul de muncă. Acum avem așteptări fără precendent de la compania la care lucrăm: să ne ofere împlinire, scop în viață, să ne simțim pasionați și să ne dea sentimentul de apartentență, să fie flexibil și să acomodeze nevoile de balanță în viață, dezvoltare și creștere continuă ca și personalitate. Cerem de la joburile noastre să ne facă FERICIȚI! E o schimbare evidentă de la economia de producere, la economia de identitate. Nu mai e despre ce fac, e despre cine sunt.   Asta categoric influențează practicile de motivare și retenție, modelele de leadership, modul de organizare a echipei, mobilitatea forței de muncă etc.

Ce părere aveți despre propunerea premierului Finlandei privind introducerea săptămânii cu patru zile lucrătoare? Credeți că o astfel de măsură ar fi eficientă în îmbunătățirea productivității angajaților?

Ana: Mi se pare o idee minunată, cred că atunci când limitele de timp sunt mai stricte, este uman să ne concentrăm și să producem mai mult și de multe ori și mai creativ.

Ce își doresc angajații din generația Z și millennial de la locul de muncă? Considerați că dorințele și așteptările vor „remodela” strategiile tradiționale adoptate și aplicate de cei care lucrează în departamentul de Resurse Umane?

Ana: Cred că ambele generații își doresc multă flexibilitate, posibilitate să socializaze, colaboreze și să își practice hobby-urile. Își mai doresc și să simtă că ceea ce fac contează, e recunoscut și apreciat, nu doar verbal, dar și remunerat financiar. Este evident că prezența acestor generații în companii, dar mai ales al generații Millennials în leadership va schimba mult practicile din HR.

Generațiile tinere sunt din ce în ce mai atrase de locuri de muncă ce le oferă un anumit grad de flexibilitate. Ce credeți că se va întâmpla cu programul clasic de la 09:00 la 17:00 în următorii cinci ani?

Ana: Până vom avea la conducerea companiilor generația Boomers și X, programul de la 9.00- la 17.00 va mai fi încă foarte pe larg practicat, deci cred că în următorii 5 ani vom avea prezent în majoritatea companiilor acest fenomen. Dar considerând că în următorii 10 ani majoritatea echipelor de management vor fi din generația Y, tot mai multe companii vor renunța la programul clasic.

Credeți că freelancing-ul va ajunge să domine industria HR în viitorul apropiat?

Ana: Deja este foarte popular freelancing-ul în domeniul dezvoltării: training, coaching. Și Managementul Schimbării e mult mai prezent în freelancing. Dar cu siguranță sunt multe arii care vor lua amploare în freelancing: Employer branding, Communicare internă, HR analytics: cu siguranță, odată cu creșterea digitalizarii, vor avea acestă șansa.

Mai doriți să adăugați ceva?

Ana: Viitorul locului de muncă, privit din prisma valului de incertitudine, rafalei de schimbări dinamice și norului  de salturi digitale, deseori poate părea un total mister. Cu toate astea, este important să ne oprim, să observăm, să analizăm și să învățăm din ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Asta este unicul mod de a ne adapta și trasforma, pentru a avea o șansa să ramânem relevanți pentru economie și societate.

 [divider height=”30″ line=”1″]

Despre Ana:

Ana Afteni este o persoană orientată către afaceri, pasionată de domeniul Resurselor Umane, în industriile FMCG și farmaceutice, cu o experiență de peste 13 ani în cadrul companiilor multinaționale situate la nivel de top.

Ea simte ca job-ul său reflectă, în totalitate, deviza ei de a ajuta oamenii si organizațiile să iși descopere și să iși maximizeze potențialul.

[divider height=”30″ line=”1″]

Citește și:

[divider height=”30″ line=”1″]

Dați-ne un follow, pentru a rămâne la curent cu toate noutățile privind evenimentele organizate de BusinessMark:

➡️ www.facebook.com/BusinessMark/
➡️ www.linkedin.com/company/businessmark
➡️ www.instagram.com/business.mark/
➡️ blog.business-mark.ro
➡️ business-mark.ro/

[divider height=”30″ line=”1″]

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.