2016.07.11 Blog

Jérôme Barrand: „O companie „aderă” la agilitate când este pregătită să se schimbe”

  • Cum l-ați descrie pe managerul agil din zilele noastre?

Managerul agil este persoana capabilă să ,,baleieze” între diferite situații fără probleme deoarece este conștient de mediul său. Este o persoană care se concentrează mai mult asupra modului în care se atinge un obiectiv decât asupra rezultatului. Este un om care știe cel puțin să mobilizeze și să delege.

  • Care sunt trăsăturile esențiale pe care trebuie să le aibă un manager agil?

Trebuie să aibă abilitatea de a anticipa riscurile din context ȘI consecințele deciziilor și acțiunilor sale, de a coopera cu toți cei implicați, împărtășind cu aceștia semnificația lucrurilor și de a inova exact atunci când este necesar și cum este necesar (mișcare pertinentă).

  • Aveți sugestii cu privire la felul în care oamenii își pot dezvolta abilitățile care îi vor ajuta să mărească agilitatea organizațiilor în care lucrează?

În primul rând prin coaching, apoi prin training, ambele bazându-se pe comportamentul agil pe care îl descriem în profilul nostru Agile, noul instrument care măsoară nivelurile de agilitate.

  • Care este cea mai provocatoare schimbare pe care ați gestionat-o?

Trebuie să spun că a fost transformarea unei întregi companii, dintr-o organizație bazată pe managementul clasic (conform principiilor lui Taylor) într-o organizație agilă. Am reușit acest lucru în special datorită lucrului asupra comportamentului. Ne-a ajutat să ne îndeplinim obiectivul rapid și să le dăm managerilor oportunitatea de a deveni autonomi, cu scopul de a gestiona această schimbare.  

  • Cum definiți eșecul schimbării?

În general, o schimbare poate fi considerată un eșec când membrii managementului superior nu sunt sincer motivați și implicați.

  • Care este cea mai eficientă cale de a schimba convingerile ,,de neclintit”?

Pedagogia, sensul, evaluarea, exemplele date de manageri. Singura cale bună este să ai manageri motivați, capabili să explice și să arate care este drumul cel bun.

  • Cum depășiți rezistența la schimbare și depășiți barierele de comunicare?

De obicei, cea mai eficientă modalitate este să lucrăm întâi la sensul schimbării și să îi ajutăm pe manageri să găsească soluții rapide cu angajații lor.

  • Să ne imaginăm că am primit noi informații care ne-au afectat o decizie pe care am luat-o deja. Cum ar trebui să procedăm?

Păstrați-vă calmul. Analizați impactul acestor noi informații asupra deciziilor pe care le-ați luat. Schimbați idei cu oamenii din echipa dumneavoastră cu privire la cea mai bună cale de gestionare a situației.

  • Trebuie să prezentăm managementului o propunere de schimbare, la care acesta nu aderă. Care ar trebui să fie următorul pas?

Să așteptați ca echipa respectivă să se maturizeze. O companie ,,aderă” la agilitate doar când este pregătită să se schimbe!

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.