2018.04.12 Blog

Oamenii din interiorul costumelor: dezvoltarea personală – arma secretă a deținătorilor de funcții executive

Autor: Alex Panayotou, Executive & Personal Mentor, Writer.

Mult prea des ne definim prin ceea ce facem, nu prin ceea ce suntem. Indiferent de poziția pe care o dețin, de statut, putere, de cât de pasionați sunt de slujbele și carierele lor, toți profesioniștii sunt mai întâi oameni și abia apoi profesioniști. În companii, dezvoltarea se concentrează în mare măsură pe cursuri post-universitare specifice și concrete sau pe programe de instruire care sunt legate în mod direct de slujba respectivă, fie că este vorba despre vânzări, finanțe, management sau alte competențe. Puține dintre aceste programe conferă fiecărui individ instrumentele, forța, rezistența sau chiar și atitudinea necesare pentru a depăși tot felul de obstacole, menținându-se totodată la un grad maxim de performanță și menajându-și sănătatea, elemente vitale atunci când vorbim despre un leadership susținut pe termen lung. Utilizarea coaching-ului în cadrul corporațiilor a devenit din ce în ce mai răspândită, însă nu este suficientă pentru a oferi o concentrare profundă asupra dezvoltării și sustenabilității holistice pe termen lung, de care este nevoie în lumea corporatistă, caracterizată printr-un grad ridicat de stres. Trebuie să ne raportăm la propria persoană ca la un întreg, făcând eforturi pentru a consolida și echilibra toate aspectele vieții, astfel încât să creăm un întreg puternic și integrat. Viețile noastre nu sunt compartimentalizate. Ducem existențe sistemice și holistice, fie că ne dăm seama sau nu. O persoană echilibrată, energică, fericită, sănătoasă și împlinită este un profesionist chiar mai puternic și mai dinamic. Senzația intensă de pace și bucurie sporește energia și impulsionează munca, în vreme ce absența sa îi va împiedica chiar și pe cei mai puternici și mai capabili să își concretizeze întregul potențial. Problemele personale nerezolvate se vor reflecta în mod negativ asupra muncii, sabotând concentrarea și forța profesională, dorințele neîmplinite împiedicându-ne să înflorim cu adevărat în mediul profesional. Acest fapt afectează toți oamenii, în special pe cei care ocupă poziții manageriale sau de conducere. Mai întâi suntem oameni, apoi devenim profesioniști. Adevărata noastră forță provine din echilibru: o viață interioară vibrantă, în combinație cu o atmosferă sănătoasă și satisfacția pe care ne-o aduce locul de muncă. Nu ar trebui să ne concentrăm doar asupra dezvoltării noastre profesionale – nu putem atinge performanța maximă și nu o putem menține pe termen lung decât dacă ne centrăm asupra dezvoltării personale.

Sugestie cheie:

Acordați-vă răgazul de a vă analiza toate aspectele vieții în perioada de față – munca, viața personală, energia, relațiile pe care le aveți la muncă și în afara acesteia, obiectivele, temerile și orice alte segmente existențiale care vă caracterizează. Pe o scală descrescătoare, vedeți unde vă încadrați – dacă vă situați în zona neutră sau mai degrabă către o extremă sau cealaltă a scalei. Această metodă vă va oferi rapid o viziune de ansamblu asupra situației actuale, permițându-vă să identificați zonele solide și puternice și zonele care ar putea necesita atenție.

Rețineți: toate aspectele vieții voastre le afectează pe celelalte. Dacă evitați să vă înfruntați problemele, acestea nu vor dispărea, iar mai devreme sau mai târziu vor avea un impact negativ chiar și asupra zonelor pozitive ale vieții voastre. Echilibrul și forța sunt esențiale pentru împlinirea și sustenabilitatea personală și profesională.

 

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.