2016.01.22 Articole

Personal Branding – Începuturile

  1. Definiți-vă!
  2. Construiți-vă o platforma! (identitate socială)
  3. Identificați-vă particularitațile și punctele forte.
  4. Gasiți-vă propiul stil!
  5. Identificați-vă valorile și ierarhizați-vă prioritațile.
  6. Personal branding persona.

 

  1. Definiți-vă!

În calitate de creaturi sociale, cu toții suntem expuși naturii speciei noastre. Suntem tot timpul sub infleunța indirectă a mesajelor, ideilor, convingerilor si valorilor  altor persoane. Astfel, apare riscul de a pierde legatura dintre ceea ce faci și cine ești cu adevărat. Așa ca oprește-te! Încearcă sa te definești: Care sunt talentele tale și la ce ești bun? Ce te face diferit?

  1. Construiți-vă o platformă (identitate socială)

Daca doriți să vă creați un “Personal brand” puternic veți avea nevoie de conturi pe rețelele sociale care să vă reprezinte brandul, deasemenea este preferabil  să aveți un web-site, iar acest web-site trebuie să aibă numele dumneavoastră. Aveți nevoie de aceste lucruri pentru a vă putea face auziți.

  1. Identificați-vă particularitațile și punctele forte.

Gandiți-vă la caracteristicile și la punctele forte pe care le-ați construit in cariera dumneavoastră. Ați rămas blocat la “acel lucru” la care lumea spune că excelați ? Tot acolo sunteți ? Întreabă în jurul tau !

Odată ce ați identificat cele spuse mai sus – perfecționează-le !

Aflați tot ce se poate din acest domeniu până deveniți un expert. Nu te poți opri din invațat. Citește, absoarbe informația și învață-i pe ceilalți.

  1. Gasiți-vă propiul stil !

Nu trebuie să faceți ce face toată lumea și să urmați turma. Utilizați-vă stilul și unicitatea pentru a atrage locurile de muncă si/sau clientelape care le doriți. Găsiți-vă propiul stil și creați un set de pași pe care lumea sa-i poată urma.

  1. Identificați-vă valorile și ierarhizați-vă prioritațile

Este imprtant să aveți o imagine clară a obiectivelor personale și profesionale, atât pe termen lung cât și pe termen scurt. Acest lucru vă poate ajuta, nu neapărat să vă identificași cele mai importante lucruri cu care să vă ocupați timpul, cât să vă ajute să vă aliniați proiectele cu ceva. Utiliza-ți prioritațile și valorile dumneavoastră precum o busolă care să vă ghideze în acțiuni și în procesul de luare de decizii. Acest lucru vă poate ajuta să rămâneți pe drumul cel bun.

În același fel, oamenii se pot bucura de unicitatea dumneavoastră și pot aprecia efortul de a vă creea un “personal brand”, dar își vor aminti de dumneavoastră și mâine? Întrebați-vă: Ce ma definește pe mine și ce pot face să rămân în mintea audienței pe care vreau să o ating?

6.  Personal branding persona

Construiți-vă “personal brand persona”. Acest lucru vă poate ajuta să vă creați brandul. Trebuie să identificați 3 lucruri:

  • Trăsăturile personalitații

Acest lucru poate fii pur și simplu faptul că aveți simțul umorului sau că sunteți obsedat cu organizarea. Luați-vă timp și gândiți-vă ce-I atrage pe oameni la brand-ul dumneavoastră personal?

  • Descrieți-vă !

Ce vine cu brand-ul dumneavoastră și de ce lumea se bucură să lucreze cu dumneavoastră ?

  • Identificați-vă specializările

Ce făceți voi și ce vreți voi ca societatea să făceți pentru ea ?

Folosiți-vă de aceste întrebări pentru a vă creea un puternic brand personal și totodată gândiți-vă la ele atunci când doriți să faceți niște materiale suport pentru brand-ul dumneavoastră.

Construirea unui brand personal necesită timp si efort, dar rentează. Nevoia de personal branding va continua să crească. Este acel lucru pe care nimeni nu ți-l poate lua și care te va urmari pe intreaga perioadă a carierei dumneavoastră. Este o cerință de lider care-i ajută pe ceilalți să știe cine ești si pentru ce lupți.

 

Surse : Laura Lake – Marketing Expert, Kansas City Marketing Consultant and Digital Marketing Strategist

http://marketing.about.com/

 

Material de opinie semnat de
  • yass

Copyright BusinessMark. Toate drepturile rezervate.